Chci nabídku

Co dělat, když se vaše nemovitost neprodává nebo po ní není poptávka?

Prodej nemovitosti může být někdy obtížnější, než očekáváte. Běžně se stává, že se snažíte zaujmout potenciální kupujícího nebo získat konkrétní nabídky.

Ve společnosti REINS jsme zjistili, které 4 hlavní ukazatele umožňují zajistit, že se nemovitost prodá.

Zde je několik orientačních údajů, které se liší v závislosti na konkrétních vlastnostech vaší nemovitosti.

  • Počet zobrazení (3200 týdně)

  • Počet kliknutí na inzerát (200 týdně)

  • Počet žádostí o kontakt (2 týdně)

  • Počet prohlídek (1 týdně)

Tyto faktory denně sleduje váš realitní makléř a snaží se zajistit, aby shromážděné údaje byly efektivní a pomohly k rychlejšímu prodeji vaší nemovitosti.

10 dní po vyvěšení vaší nemovitosti tato čísla poprvé analyzujeme. Pokud je výkonnost vaší nemovitosti pod naším očekáváním, doporučujeme vám zvážit následující kroky:

1. Přehodnoťte prodejní cenu:

Jednou z hlavních překážek prodeje může být cena, která je v porovnání s trhem příliš vysoká. Snížení prodejní ceny může být účinnou strategií, jak přilákat více kupujících. Analyzujeme ceny podobných nemovitostí ve vaší oblasti a podle toho upravíme vaši cenu. Konkurenční ceny mohou vzbudit zájem potenciálních kupujících a vyvolat prohlídky. Čím dříve bude snížení ceny realizováno, tím větší bude mít dopad a tím větší je šance na prodej za nejlepší cenu.

💡 Pokud nemáte žádné prohlídky během prvních 15 dnů od zveřejnění nabídky, svědčí to o problému s cenou. Na Slovensku a v České republice se průměrná vyjednávací marže pohybuje kolem 6 %, což znamená, že i při ceně o 6 % vyšší si potenciální kupující nemovitost pravděpodobně prohlédnou. Pokud tedy nemáte žádné prohlídky, musíte snížit cenu alespoň o 6 %, abyste vyvolali zájem návštěvníků. Při stanovení vhodné částky se můžete spolehnout na podporu společnosti REINS.

2. Oslovte více makléřů

Jakmile je cena nemovitosti správná, vybereme několik (5 až 10) velmi cílených místních profesionálů, kteří mají podobnou nemovitost na prodej v okruhu 500 metrů od té vaší. Nabídneme jim možnost pracovat na vaší nemovitosti výhradně s využitím jejich seznamu kupujících. To nám umožní odblokovat širší panel spolehlivých kupujících a získat kvalitativní zpětnou vazbu o trhu.

3. Nahrazení makléře pro vaši nemovitost

Pokud doporučující realitní makléř negeneruje dostatek prohlídek, nabídek nebo zájemců v očekávaném časovém horizontu, může to znamenat, že váš kupující není v jeho portfoliu.

4. Zlepšení prezentace vaší nemovitosti

Dalším důvodem, proč je vaše nemovitost neatraktivní, je prezentace vaší nemovitosti. Pokud je váš byt nebo dům prázdný, můžeme se postarat o virtuální homestaging, aby si potenciální kupující mohli představit sami sebe v nemovitosti. Pokud v nemovitosti stále bydlíte, můžeme vám ji pomoci vylepšit. To pomůže zvýšit konverzi mezi počtem lidí, kteří inzerát uvidí, a počtem poptávek.

Pokračujte ve čtení